Eerste dagen in Ecuador - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Didi Oudhof - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Ecuador - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Didi Oudhof - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Ecuador

Door: Didi

Blijf op de hoogte en volg Didi

12 November 2013 | Ecuador, Guayaquil

Het is nu dinsdagochtend half negen en ik zit in alle rust in de tuin van mijn hostel te typen. Ben inmiddels al een paar dagen hier, dus tijd voor een update.

Vrijdagochtend na een gezellig afscheid met koffie (dank voor het uitzwaaien lieve Dick, Annelieke en Marianne) vertrokken van Schiphol. Met KLM rechtstreeks naar Guayaquil gevlogen met korte tussenstop in Quito. Vlucht ging voorspoedig. Eerste nacht in Guayaquil doorgebracht om de volgende dag door te reizen naar Montañita. Na drie uur wachten (bus eerder was vol) kon de busreis beginnen. Bij het instappen meteen twee leuke Chileense meiden uit Santiago leren kennen die dezelfde bestemming hadden. Busreis ging voorspoedig en in Montañita was het hostel gemakkelijk te vinden.

's Avonds met Macarena en Belen (de meiden uit Santiago) een Spaanse jongen (ook uit de bus) en Martin (Zweed uit mijn hostel die ook net aangekomen was) gaan eten en wat gaan drinken. In het weekend schijnt het hier echt een gekkenhuis te zijn; het deed me denken aan Koh Phi Phi in Thailand met veel kleine cocktailbars, harde muziek en veel mensen. Opvallend dat er vooral veel locale toeristen zijn en minder gringos.

Fijn om te zien dat alleen reizen me prima af gaat. Zoals iedereen vooraf voorspelde kom je gauw genoeg mensen tegen om mee op te trekken. Hier is dat helemaal het geval omdat
ons hostel eigenlijk alleen maar Spaanse studenten host. Goed toeven hier! Ruime en schone kamer en een grote gemeenschappelijke keuken, tuin en zwembad met hangmatten e.d. Zie foto. Ook het strand is dichtbij, dus echt niks te klagen...

Gisteren eerste schooldag gehad, even wennen om weer in de schoolbanken te zitten. Gelukkig zit ik in een groep van vier, dus word je gedwongen om op te blijven letten en leer je snel! Het is nu weer schooltijd, dus tot het volgende verslag!

• 12 November 2013 - 15:56

Ravi:

eeeey je zit er gelukkig goed bij!!!!
    ik mis je nu al.

spreek je gauw.

leuk reis gezelschap ;-)

• 12 November 2013 - 17:11

Anne:

goed bezig Didi! Have fun!

• 12 November 2013 - 17:13

Dick:

Hahaha... Wow! Die gozer is echt lang! :D
    Wel een beetje opletten in de les hè?!
    En fijn dat je het goed hebt mop, mis je hier!
    Dx

• 12 November 2013 - 18:07

M&n:

Niet te stoppen!
    Het is altijd feest bij Didi.
    Geniet met volle teugen maar ....

• 12 November 2013 - 18:37

Romy :

Klinkt allemaal goed Didi! Genieten daar xxx

• 13 November 2013 - 06:54

Sander:

Hi Didi, leuk om je eerste reisverslag te lezen.
    Veel plezier en geniet ervan.

Sander

• 13 November 2013 - 09:46

Natascha:

ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO jaloers. Geniet er van!

Natascha

• 13 November 2013 - 13:55

Annelieke:

Volleyballengte meteen al opgezocht zie ik ;-).

Enjoyt baby y te veo en très semanas y dos dias. But who's counting :-)

Kussies

• 14 November 2013 - 19:42

Marianne:

zet 'm op moppie! :) veel fun! x

• 15 November 2013 - 19:08

Jolanda:

Helemaal voor elkaar in je eentje aan de andere kant va de wereld!
    XXX,
    Van ons alle4,
    Jolanda

• 15 November 2013 - 19:08

Jolanda:

Helemaal voor elkaar in je eentje aan de andere kant va de wereld!
    XXX,
    Van ons alle4,
    Jolanda

• 17 November 2013 - 20:32

Laura Ramsingh:

Didi, ik heb cupcakes gemaakt als je gouw komt dan kan je er nog eentje krijgen hihi
    Xxx laura