Chili!! - Reisverslag uit Ancoraimes, Bolivia van Didi Oudhof - WaarBenJij.nu Chili!! - Reisverslag uit Ancoraimes, Bolivia van Didi Oudhof - WaarBenJij.nu

Chili!!

Blijf op de hoogte en volg Didi

23 Februari 2014 | Bolivia, Ancoraimes

Laatste bericht is al even geleden. Een goed teken denk ik, want veel leuke dingen aan het doen :-).
Na het vertrek van Dick uit Chili stond ik er weer alleen voor. Spannend maar uiteindelijk ook super leuk. Chili overtrof al mijn verwachtingen. Wat een geweldig mooi land, leuke mensen, lekker eten en een super toffe hoofdstad!

Vanaf Puerto Montt ben ik naar Ancud in Chiloe (eiland) gereisd. Daar o.a. pinguïns gezien en de prachtige houten Unesco erfgoed kerken. Nog een lokaal festival met dans en eten mee kunnen maken, erg interessant.

Vervolgens naar Santiago gegaan en terecht gekomen in een super relaxt hostel (H Rado) in de gezellige barrio Bella Vista. Schoon, ruim hostel met veel andere alleen reizende backpackers. Veel op stap geweest: overdag om de stad te verkennen en 's avonds en 's nachts om het nachtleven te ontdekken.

Santiago heeft alles lijkt het. Relaxte sfeer, goed klimaat, mooie omgeving, parken, winkels, restaurants en een leuk nachtleven. Ben er dan ook iets langer gebleven dan dat mijn bedoeling was.

Na Santiago ben ik naar Valparaiso geweest, een stad met gekleurde huizen tegen de bergen en vol gave graffiti muurschilderingen. Wederom gezellige mensen om mee op te trekken, waaronder Thirza. Een Nederlands meisje waar ik nu in Bolivia mee rond trek.

Na nog twee dagen in Santiago met o.a. nog een wederzien met Belen en Macarena, twee Chileense meiden die ik in Montañita heb leren kennen, was het tijd om naar het noorden te trekken.

Meer mooie natuur... Vanuit La Serena uitstapjes gemaakt naar Valle de Elqui (waar de Pisco vandaan komt, de nationale drank van Chili) en Mammalluca om sterren en planeten te kijken door een méga grote telescoop.

In San Pedro de Atacama, de droogste woestijn ter wereld, ook prachtige tours gedaan in de omgeving en gesandboard (snowboarden maar dan in het zand, leuk maar nogal vermoeiend omdat je zelf steeds de duinen omhoog moet lopen...).

Vanaf daar via een prachtige drie-daagse tour onderweg naar Uyuni in Bolivia. Afscheid van Chili, maar op weg naar meer moois...

• 24 Februari 2014 - 07:41

Mariette:

Hi Didi,

Het klinkt erg goed!!
    Wat maak je veel mee zeg!

Geniet nog even.

Veel Liefs, Mariet

• 24 Februari 2014 - 16:52

Jit:

leuk diedje, geniet ervan, met ajax gaat t goed in ieder geval, geen zorgen daarover ;) hihih!
    XXXXX uit a'dam